Lite Update.

Hallå!!!

Det var väldigt länge sen jag skrev.

Men nu är seriespelet slut för damerna denna säsong.
Vi slutade sist i serien. Alltså 8a.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om den platsen.
Jag tycker lika gärna Boxholm skulle kunna kommit på den platsen.
Eftersom vi har tappat 2 matcher emot dem där vi har haft ledningen. Men tappat.

Vad har vi gjort bra denna säsong?

Jag tycker vi har gjort riktigt bra matcher o botten napp

Bästa matchen?

Måste vart den hemma första mötet emot mjölby. Dem låg 2a var inne i ett bra bana.
Men så kommer dem till finspång tror att det ska bara va o ställa ut skorna?.
Men så vart de inte så dem åkte på torsk med 7-5.

Botten matchen?

15-2 matcher emot IBF linköping. Topp lag. Men vi gjort mål efter 30 sec eller nåt liknande.
Efter de så försvann allt. Dem fick göra va dem ville på planen?.
Så de var nog den sämsta matchen.

Summering?.

Tycker vi gjorde ett par riktigt bra matcher.
Dem vi vann över denna säsong: Mjölby , Linköping IBK U, Boxholm.

Så tycker endå att vi visade att vi kan i vissa matcher. Sen med den tunna truppen vi hade så går de inte göra mycket annat. Inte den bästa träningsnärvaron.

Tycka till om serien o allt omkring.

Fjädern.

Lyckades vinna serien. Dem var starka iår. Ted som ny coatch lyckas vinna med laget första säsongen. Var de han försjänst? eller är de allt arbete Jocke bååth har gjort med tjejerna dem tidigare säsongerna? Svårt o veta. Jag hoppas vi får upp ett till lag i 1an. Skulle bli mer konkurans i östergötland.

Serien:

Tyckte inte det var OK med trippel möten. skulle vart mycket roligare o haft ca 3-4 andra o möta. Blir lite tjattigt o möta samma lag hela tiden.
Så hoppas sätter lite press på lagena som ligger i 3an att dem ska komma upp i 2an.
Visst man kanske inte vinner så mycket matcher första året. Men man lär sig hela tiden o möta bättre motstånd. Sen kanske det inte är så kul.

Domarna:

Ja denna fråga. När kommer den ta slut? Aldrig.
Vet inte om man får hänga ut domare ? Men jag tycker inte att roger Balogh ska få döma div 2.
Tycker inte att man går med en hand i byxan o verkar som man inte vill va där.
Måste komma in lite nya domare som vill döma.
Som vill va på plan o döma. Inte dem som bara är där för pengarna?.
Men finns de några sånna?

Om jag ska sätta 4 namn på dem bästa jag tycker så är det dessa:

Rågher Godin , Niklas Lindahl , Patrik Rydström , Tomas Edstrand

Dessa tycker jag försöker va med i spelet.
O alla kan ta en diskution.

Mitt egna spelande:

Som sagt denna säsong har ju både beståt av spelande och coatchande.

Jag har spelat 6 st matcher med H3 laget i finspång.

Tyvärr så har jag inte lyckats gjort några poäng.
Men fan vad kul det har varit.
Fattar inte att jag inte vågat tagit steget tidigare för att hoppa in på planen igen.
Vilken glädje man haft under dem minutrarna man fått vart på planen.
Sen är det tufft att möta små 16 åringar som är pigga i bena:P Inte lätt alltså.
Men tycker ajg skött mig rätt bra denna period jag spelat.
Så får se hur de blir inför kommande säsong om man kommer spela eller hur man kommer göra:).
Tyvärr så vart det inte ett enda poäng under dessa 6 matcher. Så lite besviken. Men men:) bara köra på.


Mitt Coatchande.

Ja denna säsong känner jag att jag har fokuserat på dumma saker under matcher, Vart mycket fokus på domarna. Som vissa av er som läser vet att jag kan va rätt så sur/arg på bänken emot domarna. Visst allt jag skricker på kanske inte är rätt. Men när nån gör en solkar grej o domarna inte blåser då blir man rätt arg. O detta har nog gått ut över tjejerna.
Så detta är en punkt jag måste bli bättre på ifall jag ska forsätta som tränare.

Så inget är klart inför kommande säsong. Har inte bestämt mig om jag ska forsätta eller inte.


CUP!!!!!

Vi ska åka iväg på cup med tjejerna nu som avslutning. Vi ska upp till katrineholm. Kommer bli riktigt roligt. 6 st damlag är anmälda: FIBK , SK Vide , Västerås IB U , GS 86 , katrineholm , Lindås.
Så det kan bli rätt skoj o möta lite nytt motstånd. Vet inte hur vi kommer stå oss. Vi kommer åka med 9 plus målis. Matcherna kommer spelas 2 X 15 rullande tid. Så det kommer vi nog orka.

Men det konstiga är nog våra matchtider.

Fredagen börjar vi o spela klockan halv 7 emot Västerås.
Men 20 i 11 möter vi GS 86.
22.40 ???? Känns verkligen sent att köra en match?
Vet inte om det är så i andra cupen. Men för mig känns de lite konstigt. Men men får hoppas tjejerna håller sig vakna.

Men kommer bli riktigt kul att åka iväg med tjejerna o bara ha kul en helg. Så får vi se hur resultatet kommer bli.


Vårat A lag:

Denna säsong gick lite halv dåligt i början. Men nu efter jul har man börjat rada upp segrar. Man har säkrat kontraktet plus att man har chansen på 5e platsen om jag fattat rätt.
Får vi se hur många av denna trupp som kommer stanna till kommande säsong.
Ifall vi får kvar samma lag till komande säsong så känns de som det kommer gå bättre.
Då har man haft sitt inkör år.

Ur den serien vårat A lag spelar i så spelar yttligare 5 Ö lag. Som ni säkert vet vilka det är.
3 av 6 kommer åka ur div 1.

Det är BK vingen sist i serien.
Fjädern näst sist.
Mjölby som slogs in i de sista kom 3a från slutet.

Så herrarnas div 2 kommande säsong kommer bli rolig. Mycket bra lag kommer spela där. Så kommer bli bra konkurans.

Så nu har vi en match kvar på söndag emot LIBK U. Får hoppas dem fixar de.


Mitt liv:

Ja har ju startat ett nytt liv.
Går upp tidigt äter frukost o hela den biten.

Så har gått ner en del i vikt o är på väg mer.
Så det börjar ordna till sig på den kanten med.
Känner själv att man mår bättre när man känner att nåt händer.
Så hoppas jag att jag får min operation snart så komemr kilona bara braka iväg förhoppningsvisst?.

Målet är 100. Innan säsongen börjar i höst.


Silly Season

Silly season kommer ju snart börja. Eller ja den börja väl idag när åby hörde av sig o ville kontaka Madde Lilja o Emelie Axelsson o se om dem ville spela i Åby kommande säsong. Så måste nog försöka få tag på dem o höra lite hur dem har tänkt sig.

kommer updatera ifall jag hör några mer smaskiga övergångar:).

Show.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Jättekul att läsa om säsongen och om hur ni har det! Jättebra summerat. Vad är det för operation du ska göra? Lycka till iaf!

2011-03-24 @ 07:39:49
URL: http://rocksan.blogg.se/
Postat av: lovisa

GodmorogN:D

2011-03-24 @ 08:14:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Edstrand

Bra summering av en lång säsong, extra kul att få beröm också!

2011-03-24 @ 16:01:24
URL: http://foreverforever.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0