Cup / tankar / beslut


Cup:

I helgen var vi iväg på cup i katrineholm.
Tyckte de var en riktigt bra cup bra mat bra sov place.
Men de negativa var väl att vi fick spela 1 mil ifrån huvud arenan o sovplatsen.
Men det funkade.
Vi fick sova på samma skola som vårat andra HJ lag.
Så var skönt de kunde vi hitta på lite ihop.
Matcherna då.
Vi spelade 5 matcher vi vann 1 förlora 3 o 1 lika.
Tycker vi borde vunnit lika matchen men ett litet misstag leta sig fram o dem fick sätta ditt en boll.
O de laget hade fått tillbaks nån div 1 tjej ifrån telge.
O hon var grym. Hon gjorde hela deras lag.
Men men sämsta matchen gjorde vi nog på fredag kvällen där vi förlora med 7-0.
Emot dem som vann cupen tillslut.
På lördag kvällen vart de lite frågesport med HJ killarna.
Jag o jonte H hade fixat ihop lite frågor.
Sen blanda vi in tjejerna o killarna i samma lag.
Vart en rolig tillställning.
Man lär känna killarna o tjejerna på ett helt annat sätt när man är iväg med dem såhär.
Vad jag hört så hade alla tjejer jätte kul.
O även jag hade kul.
Så denna cup kommer nog att besökas oftare.

Finspångs IBK
Tycker det är en bra förerning och det finns rikigt bra folk inom föreningen.
Men tyvärr är det alldeles för lite folk som jobbar runt föreningen/lagena.
Det är en sak som föreningen måste bli bättre på.
Sen tycker jag att de skulle va kul ifall tjejerna ser att klubben vill satsa lite på tjejerna för en gångs skull?
Tror endå tjejerna skulle vilja lite mer också.
Som det känns just nu är vi typ en bit som bara är ivägen o plockar träningstider.
Såna kommentarer vi får höra?.
Denna säsiong hade vi inte en enda helhall.
Visst vi var inte så många under säsongen? men det visste vi inte innan säsongen?
Så tur i oturen så har de funkat bra.
Men jag tycker endå att ett dam lag som spelar i rep, Serier borde kunna få en hel plan träningstid?
Men det finns väl långt där inne att vi inte är så seriösa. Men de kan jag inte säga vi vart iår heller.
Eftersom truppen vart så liten. Men jag tror truppen skulle vart större ifall det vissat lite intresse från klubben.
Då skulle nog många av dessa gamla rävar som har spelat stannat.
För det finns duktiga tjejer i föreningen. Men det finns inget att konkurer med.
Så nu har jag själv tagit tag i att försöka ordna den biten. Men det går inte att driva en sånhärn sak själv. har även fått lite hjälp av vissa i klubben. Men långt ifrån den pushen som borde finnas.
S¨jag hoppas föreningen tar sig i kragen o rycker upp sig så vi har nån damsida kvar i föreningen. Annars kommer den rinna ut i sanden.

Beslut
Detta med att man måste ta beslut om olika saker. jobbig grej alltså.
Har fått lite olika erbjudande inför kommande säsong. Men det krävs ju lite uppoffringar.
Så det är svårt. Man blir så klyen. Men ska man va ego? eller ska man tänka på föreningen man vart i hela livet? eller ska man tänka på tjejerna man nu haft under många år.
Svårt val.
Men inom några veckor kommer jag nog o ha beslutat mig helt om vad jag kommer göra.
Så hoppas det kommer bli bra.

Show.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0