FIBK Vs LIBK U. Omgång 9e.

Då var det dags för retur möte emot LIBK U.
Som var ett av 2 lag vi lyckades slå i första av tre delar av serien.
Vi visste att dem hade fått ner förstärkning ifrån Div 1 Av Emma Rosth, Sen var Rebecca Orrebring tillbaks i LIBK tröjan efter en liten sväng i KFUM.
Så dåligt lag har dem inte.
Tycker vi hänger med spelmässigt i matchen.
Enda var en dimp på 4 minuter i andra perioden. Mellan 04.00 till 08.00.
Där lyckas dem sätte in 3 mål.
Vi hamnar efter med 3 mål.
Men vi arbetar tillbaks och får in 1 mål.
Efter de så kämpar vi efter att hitta läget o få in ett mål igen.
Men istället så lyckas LIBK få in ett mål till. Ställning 3-6.
O de kommer resultatet stå sig matchen ut.
Endå att vi får spela 5 vs 3 i 2 minuter o 5-vs 4 sista 2 minuter av matchen.

Tänkte på en sak vid detta med o ge bort boll? Vid avblåstningar för skador/Klockproblem/m.m.
Då ska man försöka va så fair som möjligt o ge tillbaks bollen?. Men om ena laget inte gör de så tycker inte jag andra laget ska göra de heller. I denna match så gjorde LIBK detta 3 gånger o inte släpper boll.
Vi släpper inte boll 1 gång o det resulterar att LIBK blir arga o drar på sig 2 st 2+10 + ett M3 för snack..
M3 kom pågrund av en ung dam inte kunde hålla näbben. allt detta hände dem sista 5 minuterna av matchen.
Så det ger er bilden varför vi spelade 5 vs 3 o 5 vs 4. Dem hade precis innan redan fått en utvisning för slag.

Så man kan säga ur denna match. Vi hänger med spelmässigt. problem med att göra mål. Sen tror jag att alla vart sega eftersom det nästan 10-15 min att reda upp med alla utvisningarna.

Och jag måste nog säga att detta var första gången jag vart med inom Öst innebandy att en dam spelare åkt på matchstraff 3. Knappt vart med om att en dam spelare åkt på Matchstraff 1.


Sen är de nog första gången jag kommer i tjaffs med en spelare från motståndar laget med.
En av dem äldre spelarna kom fram efter matchen o pratade om varför vi inte släppte boll vid Tek, dem hade boll inann, Jag sa så att ni inte gjort de tidigare o då kör vi på den linjen med. Visst kanske inte fair play men dem gjorde ju likadant?. Så allt slutade med att hon tyckte det var dåligt med att jag lärde mina tjejer att göra såhär?.
Tror nog dem vad som är rätt o fel.
O när hon gick så tyckte hon att jag var en fjant/fegis. Det upprepades flera gånger när hon gick iväg. Trodde med åldern vart man mognare? Eller?. Ja vet inte.

Måste säga att denna lilla Emma Rosth är en riktigt duracell kanin. Springer o springer. O teknisk med bollen. Våra spelare hade riktigt problem med denna tjej. Länge sen man såg en så snabb/Teknisk spelare nere i div 2.


Men men nu strycker vi ett sträck över denna matchen o går vidare emot IBF Linköping kommande helg.
Kommer bli en riktigt tuff match för våran del.

// Jocke

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det fanns allt en bra tjafsig domare också som hjälpte till att både döma konstigt och få tjejerna att snacka... Ibland går det inte att sluta och vem borde då vara vuxnast om inte domaren?

2010-12-01 @ 13:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0